روغن هیدرولیک و روانکاری روغن هیدرولیک همچون روغن های دیگر از اختلاط “روغن پایه” و مواد افزودنی تولید می شود. که می تواند با توجه به نوع روغن پایه و مواد افزودنی ، کاربرد های مختلفی در سیستم های گوناگون داشته باشد. روغن هیدرولیک را می توان پر مصرف ترین روغن صنعتی نامید، و از […]

روانکاری یاتاقان ها

مقدمه مقاله روانکاری یاتاقان ها مقاله روانکاری یاتاقان ها توسط مهندس ملیکا حسین پور نوشته شده که در ذیل متن کامل آن قابل ملاحظه است روانکاری یاتاقانها یاتاقانها اجزایی از ماشین آلات هستند که خود از دو قسمت شفت (تکیه گاهی) و متحرک تشکیل شده اند. قسمت متحرک این اجزا می تواند بصورت Sliding (لغزشی) و […]

راندمان حجمی در علت افت توان موتور:  برابر است با توانایی موتور در مکش بیشترین میزان حجم هوای ورودی در حالت تنفس عادی به یک مثال در این مورد توجه کنید: فرض میکیم شما یک موتور چهارسیلندر ۲ لیتری در اختیار دارید خوب به صورت تئوریک این موتور باید توانائی مکش ۲۰۰۰ سی سی هوا […]

سیستم EGR

نگاهی به سیستم EGR و نقش آن در افزایش راندمان موتور برای بهبود توان موتور  و مصرف سوخت موتور های احتراق داخلی از طریق خنک کاری موتور موجب  کاهش ویسکوزیته روغن کاهش تنش ها و اتلافات اصطکاکی  و در نتیجه کاهش تلفات توانی می شود. این اثرات بر روی موتور های بنزینی به دلیل دمای […]

سیستم روانکاری هیدرواستاتیک

سیستم روانکاری هیدرواستاتیک روانکاری هیدروستاتیک به منظور جلوگیری از فرسودگی زیاد یاتاقان در زمان راه اندازی واحد و یا توقف آن صورت می گیرد. این سیستم همچنین راه اندازی ژنراتورهایی با یاتاقان تراست ، تحت فشار زیاد را تسهیل می نماید. در این سیستم روغن تحت فشار زیاد بین قطعات یاتاقان کف گرد و تراست […]