دو نکته در مورد باتری ماشین آلات راهسازی و معدنی

مراحل تعویض باطری دستگاه
1-سوئیچ استارت را خارج نمایید.
2-ابتدا کابل منفی را از باطری جدا کنید زیرا در هنگام شل نمودن مهره بست کابل منفی با آچار، در صورت تماس ابزار با بدنه دستگاه هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد، اما اگر ابتدا کابل مثبت را شل کنید، تماس ناخواسته ابزار فلزی با بدنه، جرقه ای شدید ایجاد می کند که ممکن است سبب آسیب دیدگی شود.
3-کابل مثبت را از قطب مثبت و کابل رابط دو باطری را جدا نمایید.
4-پیچهای اتصال باطری به دستگاه را باز کنید. چون پیچ و مهره های باطری زیاد باز و بسته نمی شوند، ممکن است در اثر گذشت زمان زنگ زده باشند و در هنگام باز کردن بشکنند. بنابراین همواره پیچ و مهره یدکی همراه داشته باشید.
5-باطری را از دستگاه بیرون بیاورید. باطری را نباید به تنهایی بلند کنید. باطری ماشینهای سنگین در محلی قرار دارد که یک نفر به تنهایی نباید آنرا بلند کند (خوشبختانه نیاز به بیرون آوردن باطری از دستگاه، بسیار کم است.) به منظور جلوگیری از کمردرد، باطری را دو نفری بیرون بیاورید. در هنگام جابجایی باطری، نکات ایمنی را رعایت کنید.
6-قطبهای باطری جدید را با کاغذ سنباده نمره 100 پولیش کنید.
7-باطری جدید را در محل مخصوص آن نصب کنید.
8-پیچ و مهره های اتصال باطری به دستگاه را با آچار رینگی دسته کوتاه ببندید. از اعمال گشتاور بیش از حد به پیچها اجتناب کنید. بررسی کنید که باطری روی دستگاه محکم و ثابت شده باشد.
9-کابل مثبت و کابل رابط دو باطری را متصل کنید.
10-کابل منفی را به آهستگی به قطب منفی نزدیک و تماس دهید، اگر جرقه ای مشاهده نشد، کابل منفی را بطور کامل متصل نمایید.
11-یک لایه نازک گریس روی قطبهای باطری بمالید تا از سولفاته شدن اتصالات باطری و بستهای کابل ممانعت نمایید، سولفاته شدن این مناطق سبب ایجاد مقاومت در برابر جریان شده، استارت زدن موتور را دشوار می کند. همچنین شارژ شدن باطری نیز دشوار و ظرفیت آن کاهش می یابد.
باطری به باطری نمودن:
اگر سیمی که برای اتصال باطری کمکی استفاده می کنید نازک باشد، حرارت تولید شده در آن می تواند سبب ذوب شدن پوشش سیم گردد. بنابراین قطر سیم مورد استفاده باید از قطر سیم باطری، بیشتر باشد.
دقت کنید که گیره کابل و اتصال سیمها شل نباشند در غیر این صورت، حرارت تولید شده ممکن است سبب ذوب شدن کابل گردد. همچنین بررسی کنید که هیچ قسمتی از پوشش کابل پاره نشده باشد و سیم مسی داخل آن، معلوم نباشد.
مراحل اتصال دو باطری:
موتور ماشین دارای باطری سالم را خاموش کنید.
یک سر کابل کمکی اول را به قطب مثبت باطری خالی شده وصل کنید، سر دیگر آنرا به قطب مثبت باطری سالم متصل نمایید.
یک سر کابل کمکی دوم را به قطب منفی باطری سالم و سر دیگر آنرا به قطب منفی باطری خالی وصل کنید.
موتور ماشین سالم را استارت نمایید و دور آنرا در حدود 1400 دور در دقیقه، نگاه دارید. سپس موتور ماشین اول را استارت کنید.
به روش عکس روش توضیح داده شده کابلهای کمکی را جدا کنید.
اینجا محل تبلیغات شماست
جهت سفارش با شماره
09123013430
تماس بگیرید
آخرین مطالب علمی
- بهبود دهنده شاخص گرانروی در روغن موتور 1 دی 1396
- انواع تیغه بولدوزر و تشریح کاربرد هریک 1 دی 1396
- ضد یخ و ضد جوش به همراه نکات بسیار مهم 1 دی 1396
- ساختمان سنسور نوری و کاربرد آن درصنعت 1 دی 1396
- روانکاری یاتاقان ها مختصر و مفید در یک مقاله 1 دی 1396
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.