فیوز در سیستم برق ماشین آلات راهسازی و معدنی

تشریح عملکرد فیوز در سیستم برق ماشین آلات
جریان، در ابتدای ورود به هر مدار الکتریکی از فیوز می گذرد. اگر جریانی بزرگتر از حد مجاز وارد فیوز شود، فیوز می سوزد و جریان را قطع می کند. اگر فیوز نبود، این جریان بزرگ وارد قطعات الکتریکی، مثلاً کنترلر می شد و سبب سوختن و از کار افتادن آنها می گشت.
در هر دو انتهای فیوز، روزنه هایی برای اندازه گیری کمیتها بوسیله مولتی متر تعبیه شده است. اگر می خواهید بدون بیرون آوردن فیوز از درستی کارکرد آن اطمینان حاصل نمایید، از این روزنه ها کمک بگیرید. مقدار ولتاژ قرائت شده در هر دو نقطه برای فیوز سالم، با هم برابر است.
هرگز نباید به جای فیوز سوخته، مدار را با یک تکه سیم به هم متصل نماییم، زیرا این سیم اجازه عبور جریانی بیش از ماکسیمم جریان مجاز را می دهد که منجر به آسیب دیدن مدار الکتریکی و اجزای آن می گردد.
هر فیوز، باید دو خاصیت زیر را داشته باشد:
با عبور جریان معمولی از آن، ذوب نشود.
به محض عبور جریان بالاتر از حد مجاز از آن، ذوب و جریان را در مدار قطع کند.
اگر به جای فیوز سوخته، از فیوزی با ظرفیت دیگری استفاده کنیم، این دو خاصیت از بین می رود.
بنابراین، فیوز سوخته را تنها با فیوز جدیدی با همان ظرفیت تعویض نمایید.
بازدید چشمی فیوز
فیوز را بیرون آورده، سیم داخل آن را نگاه کنید. اگر سیم متصل بود، فیوز سالم است. ابزار لازم برای بیرون آوردن فیوز، زیر درپوش جعبه فیوز متصل است.
اینجا محل تبلیغات شماست
جهت سفارش با شماره
09123013430
تماس بگیرید
آخرین مطالب علمی
- بهبود دهنده شاخص گرانروی در روغن موتور 3 آذر 1396
- انواع تیغه بولدوزر و تشریح کاربرد هریک 3 آذر 1396
- ضد یخ و ضد جوش به همراه نکات بسیار مهم 3 آذر 1396
- ساختمان سنسور نوری و کاربرد آن درصنعت 3 آذر 1396
- روانکاری یاتاقان ها مختصر و مفید در یک مقاله 3 آذر 1396
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.